PL logo EN
Szukaj |
Film konkursowy
Nietzsche a Nice - Teaser
Reż. Isabella Gresser
2013
Niemcy
„Południe i wieczność” Friedricha Nietzschego w czasach masowej turystyki i rozwoju technologii cyfrowej. Młody turysta odbija się w swoim tablecie na plaży, podczas gdy w powietrzu nad Niceą codziennie przelatuje do 49.000 pasażerów dziennie w poszukiwaniu szczęścia. Na dole, na plaży, mogą obserwować siebie, jak przelatują po niebie. Animowany scenariusz przedstawia tło przemyśleń Nietzschego z jego późnego dzieła napisanego w Nicei. Niebo zdaje się ucieleśniać dystopijną wizję z „Wiecznego powrotu tego samego”.   Isabella Gresser to artystka wizualna od 1998 r. mieszkająca w Berlinie. Oprócz studiów na Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Braunschweig pod kierunkiem Mariny Abramović, studiowała też na Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Berlinie (UdK) w ramach Freieklasse. Jej wielowarstwowe prace wideo, w których na pierwszy plan wysuwają się różnice między analogowymi a cyfrowymi technologiami, obejmują found footage, rysunki i fotografie w połączeniu z literaturą. W ostatnich latach Gresser zajmowała się głównie kulturami Zachodu i Wschodu, jak też socjologią i filozofią w zakresie globalnego zmęczenia i „społeczeństw zmęczenia”. Brała udział w rezydencjach w krajach azjatyckich, a jej prace wideo były pokazywane na wielu międzynarodowych festiwalach sztuki i kinematografii.
Czytaj więcej
I sekcja pozakonkursowa ANIMACJE - KINOPORT
1. Kote Camacho, Don Miguel, 2014, Hiszpania, 6:00
2. Agnieszka Burszewska, Kamienica, 2013, Polska, 12:40
3. Daniel Zagórski, Ostatnia Wyspa, 2014, Polska, 10:00
 
 
Daniel  Zagórski, urodzony w 1949 roku w Łodzi, artysta grafik warsztatowy: linoryt, akwaforta, akwatinta, mezzotinta, litografia, CG głownie 3D.
Przez ostatnie kilka lat uwikłany w tworzenie autorskich filmów animowanych. Więcej informacji na:  http://www.danielzagorski.com
 
4. Dziedzic, Łakomstwa Endemita, 2014, Polska, 11:05
 
5. Natalia Nguyen, Laboratorium, 2015, Polska, 7:00
 
 
6. Sebastian Kwidzyński, Marcin Roszczyniała, Fabryka, 2014, Polska, 15:50
 
 
Drastyczne przejście trójki głównych bohaterów z okresu dzieciństwa w dorosłość. Podczas tej podróży zmagają się z dobrą stroną dorosłości – rodzina, przyjaźń oraz tą złą – ciężka praca fizyczna, śmierć. Jeden z bohaterów postanawia powrócić do okresu dzieciństwa, ale niestety ta droga jest bezpowrotna.
 
Sebastian Kwidziński – operator, scenarzysta, reżyser. Realizacja „Dzień z życia św. Mikołaja” (etiuda), „Kierownik swój człowiek” (etiuda), „Winda” (etiuda), Ania Dąbrowska „Jeszcze ten jeden raz” (wideoklip), Flapjack „Dead end” (wideoklip), O.S.T.R & Marco Polo “Kartagina” (wideoklip), „Fabryka” (krótki metraż).
 
Marcin Roszczyniała – animator, grafik, malarz, scenograf, reżyser. Filmem animowanym zainteresował się 5 lat temu na studiach filmoznawstwa w Bydgoszczy. Realizacja Ania Dąbrowska „Jeszcze ten jeden raz” (wideoklip), Flapjack „Dead end” (wideoklip), O.S.T.R & Marco Polo “Kartagina” (wideoklip), „Fabryka” (krótki metraż).
 
 
Czytaj więcej
Ludzie
  • Jury II etapu: Mikołaj Trzaska
    Mikołaj Trzaska: saksofonista, klarnecista, kompozytor. Studiował na wydziale malarstwa oraz pracowni multimedialnej na Gdańskiej ASP. Trzaska był współzałożycielem najważniejszej formacji yassu - legendarnej Miłości oraz liderem równie kreatywnego Łoskotu. Choć impet yassu wygasł wiele lat temu, stał się czołową postacią krajowej sceny improwizowanej. Po okresie yassowym, nagrał kilka skupionych i wyciszonych płyt z sekcją braci Olesiów. Akompaniował także poetom - Świetlickiemu i Andruchowyczowi, tworzy projekty muzyczno-literackie z Andrzejem Stasiukiem. Komponuje muzykę do filmów Wojciecha Smarzowskiego, Kuracja, Dom Zły, Róża i Drogówka.
    Dziś jest liderem, międzynarodowego kwartetu  - Inner Ear, kawratetu klarnetowego IRCHA, duńsko-polskiego tria Volumen, członkiem m.in: Resonance - Kena Vandermarka, Magic – Joe McPhee czy tria Shofar z Raphaelem Rogińskim i Maciem Morettim –  Muzyka żydowska od kilku lat stała stałym elementem jego twórczości. Przede wszystkim jednak realizuje się na gruncie radykalnego współczesnego jazzu free. Podróżuje po świecie, współpracując z tuzami światowej improwizacji, m.in. z Peterem Brötzmannem, Joe McPhee, Kenem Vandermakiem, Peterem Friisem Nielsenem, Clementine Gasser, Petem Ole Jorgensenem, Michaelem Zerangiem, Franzem Houtzingerem, Jayem Rosenem, Domikiem Duvalem, Markiem Sandersem. Nagrał około czterdziestu płyt.
     
    Czytaj więcej
  • Jury I etapu: Adam Witkowski
    Adam Witkowski to artysta działający we wspólnym obszarze kilku mediów – instalacji, wideo, dźwięku, muzyki i malarstwa. W roku 2004 ukończył Wydział Malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku gdzie obecnie wykłada.
     
    Od czasu ukończenia studiów brał udział w ponad 170 wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i zagranicą (m.in. Niemcy, Dania, Japonia, Holandia, Austria, Włochy, Rosja).
    Współtworzy kilka zespołów muzycznych: Samorządowcy, Nagrobki, Langfurtka, Gówno oraz projektów radiowych: Radio Copernicus, Radio Simulator oraz Radio Stadion. 
     
    więcej informacji:
    www.adamwitkowski.com
    www.soundcloud.com/adamwitkowski
     
    Czytaj więcej
  • Jury II etapu: Frieder Schlaich
    Frieder Schlaich (ur. 1961, Stuttgart) – niemiecki producent i reżyser filmowy. Absolwent komunikacji wizualnej na Akademii Sztuk Pięknych w Hamburgu. Jego debiutancki film „Półksiężyc”, oparty na dziełach Paula Bowlesa, otrzymał wiele nagród i zebrał pochlebne recenzje krytyków w wielu krajach. Drugi film, „Otomo”, oparty na prawdziwej historii afrykańskiego emigranta w Stuttgarcie, zdobył nagrodę dla najlepszego filmu w Bergamo i nagrodę „Diversity in Spirit” w Vancouver w 2000 r. Od tamtej pory, w ramach swojej wytwórni Filmgalerie 451, Schlaich wyprodukował filmy tak różnych artystów jak Christoph Schlingensief („Freakstars 3000” i „The African Twin Towers"), Werner Schroeter (międzynarodowa koprodukcja „Nuit de chien”), Heinz Emigholz („Goff in the Desert”, „Parabeton”, „The Airstrip”), Irene von Alberti („Stadt als Beute”, „Tangerine”), Cynthia Beatt („The Invisible Frame” z Tildą Swinton), Elfi Mikesch („Mondo Lux”), Omer Fast („Continuity”), jak też swój najnowszy krótki metraż „Three Stones for Jean Genet" z Patti Smith.
     
    www.filmgalerie451.de
     
     
    Czytaj więcej
  • Jury II etapu: Wojciech Bąkowski
    Wojciech Bąkowski  (urodzony 1979)
     
    Ukończył ASP w Poznaniu w 2005 roku.
    Autor filmów animowanych i wideo, obiektów i instalacji audio, audioperformance, słuchowisk radiowych, muzyk, poeta. Lider grup muzycznych KOT, NIWEA i Czykita. Od maja 2007 wraz z Radosławem Szlagą, Tomaszem Mrozem, Konradem Smoleńskim, Piotrem Bosackim, Izą Tarasewicz i Magdaleną Starską współtworzy grupę artystyczną PENERSTWO. Jest twórcą cyklu rysunkowego “Tu mam taką rubrykę na rysunki” w Gazecie Wyborczej. Laureat nagrody Deutsche Bank i Zachęty Narodowej Galerii Sztuki “Spojrzenia” w 2009 roku. Laureat nagrody “Paszport Polityki 2010".
     
     
     
     
    Czytaj więcej
Festival IN OUT
Animacje / Dokumenty / Etiudy filmowe / Eksperymenty / Wideo / Koncerty 
 

W tym roku zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie na temat dźwięk /obraz.
 
 
Konkurs jest dwuetapowy, a jury I etapu konkursu do 10 kwietnia 2015 wybierze 25 artystów, których prace zostaną zakwalifikowane do II etapu konkursu a tym samym pokazane podczas przeglądów w CSW Łaźnia. Artyści zostaną zaproszeni na Festiwal do Gdańska. Jurorami, którzy zdecydują o przyznaniu nagród ufundowanych przez Marszałka Województwa Pomorskiego Mieczysława Struka i Narodowy Instytut Audiowizualny są Mikołaj Trzaska, Wojciech Bąkowski i Frieder Schlaich.
Nagrody:
I nagroda w wysokości 8 000 PLN ufundowana przez Narodowy Instytut Audiowizualny
II nagroda w wysokości 4 000 PLN ufundowana przez Marszałka Województwa Pomorskiego Mieczysław Struka
Oprócz nagród przyznane zostaną również wyróżnienia honorowe. Najlepsze prace wideo zostaną umieszczone w NINATECE na stronie Narodowego Instytutu Audiowizualnego (www.ninateka.pl) oraz znajdą się na płycie DVD.
 
 
Konkurs jest skierowany do pełnoletnich artystów wizualnych i filmowych.
Czas trwania: powyżej 1 minuty , maksymalnie do 20 minut.
Rok produkcji: praca powinna być nie starsza niż 3 lata.
 
Termin nadsyłania zgłoszeń wraz z czytelnie wypełnionymi załącznikami upływa 31 marca 2015. Zapraszamy do wzięcia udziału!
 
Regulamin i wymagane załączniki do pobrania:
 
regulamin
   
 
 
 
 
Czytaj więcej
Następna edycja za:
-910 dni
Festival in out in news